«Public spaces» ( общественные места, такие, как парки, скверы и площади) являются разделяемым интересом обеих художниц. Путешествуя по Москве, Санкт-Петербургу и Воронежу, «public spaces» стали главным предметом обсуждения. Екатерине и Элизабет было любопытно сравнить функции и различия подобных мест в Лондоне и в России. Были затронуты темы безопасности, ограничения, нормы и порядки социального поведения.
Роскошь центрального Санкт-Петербурга и индустриальная инфраструктура окраин Воронежа продемонстрировали Екатерине и Элизабет экстремальный контраст архитектуры. Совместный интерес к индустриальным материалам и контекстам нашел свое воплощение в выставке — в конце путешествия художниц, в Воронеже
Из-за лимитированного количества времени на производство и инсталляцию работ, характер выставки игрив и основан на интуитивных решениях. Такой метод работы близок художницам из-за непредсказуемости результатов. Цель выставки – эксперимент, попытка переварить опыт работы в России.
Даты открытых дверей и встреч с художниками:
ВЦСИ — Суббота 24.09.16 — Open Studio с 12.00 до 17.00, Artist Talk 17.00
ХЛАМ — Воскресенье 25.09.16 — Open Studio с 12.00 до 17.00
сама выставка 25.09.16 (Воскресенье):
Х.Л.А.М. — 17.00-19.00
ВЦСИ — 19.00-21.00
English text:
This exhibition marks the end of a three week journey exploring Russia. This trip informs the content of the work exhibited in the show. For Elizabeth, it is her first time visiting Russia, for Ekaterina it is the return to the Homeland after 6 years in the UK.
Interest in ‘public space’, is a subject which is important for both of their practices. Whilst exploring Moscow, Saint-Petersburg and Voronezh, this became a key topic of conversation. Due to their shared time in London, it was interesting and exciting to compare the use and differences of these spaces. Which included discussions on security, restrictions and social behavior.
The Architecture seen on the journey has varied drastically, from the scale and grandness of Central St-P, to the industrial infrastructure on the outskirts of Voronezh. Ending the trip in Voronezh has been the most influential in regards to the inspiration for the work in this exhibition, due to our shared interest in industrial materials and environments.
Having only three days to install the exhibition and make the work has meant a very playful and intuitive style of making. This is consistent and true to their practice, and results in an open, and inquisitive installation of work. The intention of this exhibition is that it is an experiment — an attempt to digest our experience in Russia.